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DAHON K3 で全国を輪行制覇したい。。。

DAHON K3【コラム】後輪のタイヤを交換しましたDAHON K3 [Column] The rear tires have been replaced.

14インチのDAHON K3 ですが、タイヤが小さいだけに消耗も激しいです。1800Kmほど走って、タイヤにひびが入ってきたので、交換しました。タイヤの外装も変に膨らんだりと、結構なダメージでございました。痛んではございませんでしたが、タイヤ交換時チューブも交換です。現在、購入から1年と1か月で2000Kmほど走っておりますが、消耗品はタイヤだけで一応済んでおります。故障は、後輪のスポークが折れるというのを1000Kmほど走った時点で経験しました。タイヤ交換の費用は、チューブが1300円(税抜き)、タイヤ本体が3500円(税抜き)と工賃で7000円ほどかかりました。

その他の消耗品はまだ無事ですが、前輪のブレーキシューがかなり消耗しており、肉眼でもはっきりと減っているのが確認できます。2500Km前に交換という感じでしょうか。ホイールを傷めないよう、早めに交換する予定です。

また、チェーンも若干伸びてきており、3000Kmあたりが交換時期という感じですね。どうも、普通の自転車の3分の2程度しか、消耗品はもたないようです。

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Although it is a 14-inch DAHON K3, it wears a lot because the tires are small. I ran about 1800km and the tires were cracked, so I replaced them. The exterior of the tire also swelled strangely, and it was quite damaged. It didn't hurt, but when I changed the tires, I changed the tube. Currently, it has been running for about 2000km in one year and one month from the purchase, but the consumables are only tires. I experienced a breakdown when the spokes on the rear wheels broke when I ran about 1000km. The cost of tire replacement was 1300 yen (excluding tax) for the tube and 3500 yen (excluding tax) for the tire body, which was about 7000 yen for wages.

The other consumables are still safe, but the brake shoes on the front wheels are quite worn, and you can see that they are clearly reduced with the naked eye. Is it a feeling of replacement before 2500km? We plan to replace the wheels as soon as possible so as not to damage them.

Also, the chain is growing a little, and it feels like it's time to replace it around 3000km. Apparently, only about two-thirds of a normal bicycle has consumables.