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DAHON K3 で全国を輪行制覇したい。。。

Visc EVO 【サイクリング】御殿場から籠坂峠を越えて、山中湖へ! Visc EVO [Cycling] Crossing Kagosaka Pass from Gotemba to Lake Yamanaka!

初めてのVisc EVOでの輪行です。Visc EVOを連れて行ったのは、籠坂峠を越えるからです。駿河小山駅→金時公園→道の駅するがおやま→須走浅間神社→道の駅すばしり→籠坂峠→山中湖→忍野八海山梨県立リニア見学センター大月駅の65㎞を走行時間3時間30分で走りました。Visc EVOですが、K3より約3キロ重くこの重量は輪行するにあたりかなり面倒になります。また、折りたたみサイズも大きくなるので、電車がすいている時間等も考えなくてはいけません。そして、折りたたんだ際の高さが高いため、電車の加速減速で倒れやすいので、しっかりとホールドさせる必要があります。

This is my first time riding a Visc EVO. The reason I took the Visc EVO with me was to cross the Kagosaka pass. Suruga-Oyama Station → Kintoki Park → Roadside Station Surugaoyama → Subashiri Sengen Shrine → Roadside Station Subashiri → Kagosaka Pass → Lake Yamanaka → Oshino Hakkai → Yamanashi Prefectural Maglev Tour Center → Drive 65km from Otsuki Station I ran in 3 hours and 30 minutes. Although it is Visc EVO, it is about 3 kg heavier than K3, and this weight is quite troublesome when traveling. In addition, the folding size is also large, so you have to think about the time when the train is not crowded. And because the height when folded is high, it is easy to fall down when the train accelerates and decelerates, so it is necessary to hold it firmly.

スタートの駿河小山駅はハイキング客がたくさんおりました。駅を降りて、住宅地を抜けてほどなく金時公園につきます。金時公園からは多少アップダウンがありますが、道の駅するがおやままではさほど距離はありません。小山町は金太郎の故郷ということで、金太郎推しですね。

There were many hikers at Suruga Oyama Station, the starting point. Get off the station, go through the residential area, and soon you will arrive at Kintoki Park. There are some ups and downs from Kintoki Park, but it is not so far from Michi-no-Eki Surugaoyama. Oyama-cho is Kintaro's hometown, so I'm guessing Kintaro.

道の駅小山を過ぎると、須走浅間神社までは地味な登り基調。K3の1速では軽すぎるし進まない、2速ではちょっと重くてきついのですが、フロント2段、リア10段のtiagreのコンポで快適なギアを選ぶことができ、楽に登れました。須走浅間神社を出るとすぐに道の駅すばしりがあるので、こちらで休憩です。道の駅すばしりには多くのロードバイク、マウンテンバイクがいたのが印象的。ミニベロはミニベロロードが1台だけ。

After passing Michi-no-Eki Koyama, it is a quiet climb up to Subashiri Sengen Shrine. K3's 1st gear is too light and doesn't go well, and 2nd gear is a bit heavy and tight, but I was able to choose a comfortable gear with 2 front and 10 rear gears, and climbed easily. As soon as you leave Subashiri Sengen Shrine, you will find Roadside Station Subashiri, so take a break here. It was impressive that there were many road bikes and mountain bikes at Roadside Station Subashiri. There is only one mini velo road for mini velo.

道の駅すばしりを出ると、籠坂峠までひたすら登り。自転車も結構いるので、少し安心します。Visc EVOのフロントをギアのインナー39tのありがたみがわかります。39tー25tの組み合わせで、時速10㎞前後しか出ませんが、足をつくことなく登りきることができました。K3であれば3㎞くらい押して上ることとなったでしょう。

After exiting Roadside Station Subashiri, climb all the way to Kagosaka Pass. I have a lot of bicycles, so I'm a little relieved. You can see the value of the inner 39t of the gear on the front of the Visc EVO. With a combination of 39t and 25t, the speed is only around 10km/h, but I was able to climb without getting my feet stuck. If it was K3, it would have been about 3 km to push up.

籠坂峠を越えると山中湖まで一気の下り。スピードは最速50㎞/hを越えますが、PROMAX482Cのブレーキではかなり心もとないですので、スピードの出しすぎには要注意です。山中湖につくと平坦で美しい風景を見ながらのんびりサイクリング。湖1周している余裕はなかったので、5分の1ほどかすめて忍野八海へ。

After crossing Kagosaka Pass, it's a quick descent to Lake Yamanaka. The maximum speed exceeds 50km/h, but the brakes of the PROMAX482C are quite unreliable, so be careful not to go too fast. When you arrive at Lake Yamanaka, you can leisurely cycle while enjoying the flat and beautiful scenery. I didn't have time to go around the lake, so I skimmed about a fifth to Oshino Hakkai.

山中湖エリアを抜けると忍野八海エリアに向かいます。近場のポイントで距離は大したことはありません。自転車があるので、忍野八海すべてを簡単に回ることができました。歩くと1時間以上はかかるので自転車の機動力が発揮されます。ただ、忍野八海の中心部は人が多く押して歩くしかありません。

After passing through the Yamanakako area, you will head to the Oshino Hakkai area. The distance is not a big deal at the point in the near field. Having a bicycle made it easy to get around all of Oshino Hakkai. It takes more than an hour to walk, so the mobility of the bicycle is demonstrated. However, in the center of Oshino Hakkai, there are so many people that you have to push and walk.

忍野八海から山梨県立リニアセンターまでは結構距離はありますが、下り基調で幹線道路の道のため、そこそこスピードが出ます。ただ、景色がいいわけでもないので、ひたすら距離を消化します。山梨県立リニアセンターは思ったより面白かったです。リニアの仕組みや、実際500㎞オーバーで走る車両を見ることができます。

It's quite a distance from Oshino Hakkai to Yamanashi Prefectural Linear Center, but it's a downhill road on the main road, so it's going to be fairly fast. However, the scenery is not good, so I just digest the distance. Yamanashi Prefectural Maglev Center was more interesting than I expected. You can see the mechanism of the linear and the vehicle that actually runs over 500 km.

山梨県立リニアセンターから大月駅までは約5㎞の道のりです。大月駅から電車で戻ります。

It is about 5 km from Yamanashi Prefectural Maglev Center to Otsuki Station. I will return by train from Otsuki station.

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