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DAHON K3 で全国を輪行制覇したい。。。

DAHON K3 【ポタリング】加須と羽生 DAHON K3 [Potting] Kazo and Hanyu

羽生といえば、東北自動車道の渋滞のポイントのイメージしかありませんが、いったいどんなところなのか。これといって観光地ではありませんが、行ってみないとわからないとわからないということで、久喜駅から東武伊勢崎線沿いに羽生市方面へ。羽生からは利根川サイクリングロードを走り、行田市を抜けて吹上駅へ。

距離は43㎞、時間は4時間30分ほどでした。

When I think of Hanyu, I only imagine it as a traffic jam point on the Tohoku Expressway, but what kind of place is it? It's not a particularly touristy spot, but you won't really understand until you get there, so I headed from Kuki Station along the Tobu Isesaki Line towards Hanyu City. From Hanyu, I rode along the Tone River Cycling Road, passing through Gyoda City to Fukiage Station.

The distance was 43 km and the time was about 4 hours and 30 minutes.

スタートは久喜駅です。加須市にある浮野の里の菖蒲が見ごろということで、浮野の里に向かいます。埼玉北部の何の変哲もない住宅街、坂もなく快適に距離だけは進みました。

The starting point is Kuki Station. We head to Ukino-no-Sato in Kazo City, where the irises are in full bloom. It is an ordinary residential area in northern Saitama, and there are no hills, so we were able to cover a comfortable distance.

浮野の里を後にし、海なし県の水族館がある、羽生水郷公園、鬼平犯科帳を再現した羽生サービスエリア上り線に寄ります。

Leaving Ukino Village behind, we head to Hanyu Suigo Park, where there is an aquarium for this landlocked prefecture, and the northbound Hanyu Service Area, which recreates the Onihei Hankacho story.

利根川サイクリングロードに入り、利根大堰へ。もともと、利根川はこの辺りから、東京湾方面に向かっていたのを改修して、太平洋に流れるように回収したので、この辺りが低湿地であること、水路がたくさんあることが堤防の上からよく見えます。緑のヘルシーロードの起点の経由して、吹上駅から帰りました。

I entered the Tone River Cycling Road and headed to the Tone Ozeki Weir. Originally, the Tone River flowed from around here towards Tokyo Bay, but it was rerouted and diverted to flow into the Pacific Ocean, so from the top of the dike you can see that this area is a low-lying marshland and has many waterways. I returned from Fukiage Station via the starting point of the Green Healthy Road.