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DAHON K3 で全国を輪行制覇したい。。。

DAHON ViscEvo 【ヒルクライム】国道1号線で箱根越え DAHON ViscEvo [Hill Climb] Crossing Hakone on Route 1

前回、赤城山を県道16号線を使ってもぼろうとして失敗したので、もう少し高低差の少ないところを登ってみようと箱根越えにトライ。畑宿経由だと厳しいと聞いていたので、大平台、宮ノ下の温泉街を通り、小涌谷から国道1号線の最高点を越え、芦ノ湖へ。帰りは、芦ノ湖東岸を走りながら、乙女峠を越えて御殿場駅から帰るコースです。

御殿場のアウトレットに寄ったので、距離は63㎞、移動時間4時間20分、経過時間7時間30分の道のりでした。

Last time, I tried to climb Mt. Akagi using Prefectural Route 16 and failed, so I tried to climb over Hakone with a little difference in elevation. I heard that going through Hatajuku would be tough, so I went through Ohiradai and Miyanoshita hot spring towns, crossed Kowakidani and crossed the highest point of National Route 1, and headed for Lake Ashinoko. On the way back, the course runs along the east coast of Lake Ashinoko, crosses Otome Pass, and returns from Gotemba Station.

Since I stopped by the outlet in Gotemba, the distance was 63 km, the travel time was 4 hours and 20 minutes, and the elapsed time was 7 hours and 30 minutes.

 

本日のコース

 

経過時間と速度

スタートは国府津駅から。小田原駅スタートで全然問題ないのですが、たまたま電車が国府津駅止まりだったので、2つ手前の国府津駅スタートになりました。国道1号線を走り、酒匂川を越え小田原の市街地に。小田原城のお濠をバックに写真を撮って、箱根の登り道スタートです。

Start from Kozu Station. There was no problem at all starting from Odawara station, but the train happened to stop at Kozu station, so I started at Kozu station two stations before. Drive on National Route 1, cross the Sakawa River and enter the city of Odawara. After taking a picture with the moat of Odawara Castle in the background, the Hakone climbing road starts.

小田原の街を後にして、箱根登山鉄道と同じようなルートを目指し、箱根湯本に向かいます。箱根湯本までは、緩やかな登りではありますが、町中の坂道という感じで、それほど高度が上がるわけではありません。箱根湯本を過ぎ、箱根駅伝で有名な函嶺洞門を越えたら、本格的な登りのスタートです。

Leaving the city of Odawara behind, we head for Hakone Yumoto, aiming for a route similar to the Hakone Tozan Railway. It is a gentle climb to Hakone Yumoto, but it feels like a slope in the middle of the city, so the altitude is not so high. After passing Hakone-Yumoto and passing through the Hakone Ekiden famous Hakone Ekiden, the real climb begins.

函嶺洞門を過ぎ、塔ノ沢温泉、大平台温泉宮ノ下温泉小涌谷温泉と有名な温泉街を過ぎていきます。塔ノ沢温泉からはずっときつい登りで、5%~10%くらいの坂が続きます。ただゆっくりながら、足をつかずに登り切れました。上記表の3から5番あたりが上り坂に当たりますが、時速8㎞から10㎞程度出ているようです。途中コンビニとかもあるので、水分とエネルギー補給には困らないでしょう。

小涌谷温泉を越えると少し緩やかになりますが、それもほんの少しで、平坦部分を過ぎると最後の登りになります。最高点を越えると、今度は一気の下りです。芦ノ湖はくぼ地のような地形ですので、帰りも150mくらいの標高の登り返しがあることを忘れずに。

After passing Hakomine Domon, you will pass Tonosawa Onsen, Ohiradai Onsen, Miyanoshita Onsen, Kowakudani Onsen, and other famous hot spring towns. From Tonosawa Onsen, the climb is much steeper, with slopes of about 5% to 10%. I was able to climb up without touching my feet, just slowly. Numbers 3 to 5 in the above table are uphill, but it seems that the speed is about 8km to 10km per hour. There are convenience stores along the way, so you won't have trouble replenishing water and energy.

After passing Kowakudani Onsen, the trail becomes a little more gradual, but it's only a short climb, and after passing the flat part, the final climb begins. Once you reach the highest point, it's time for a steep descent. Lake Ashinoko has a depression-like topography, so don't forget that there will be an elevation climb of about 150m on the way back.

芦ノ湖に降りて、箱根関所、箱根神社、箱根九頭竜の森と観光しました。芦ノ湖の周りは、ややアップダウンはあるものの基本的には平坦に近いです。

After getting off at Lake Ashinoko, we visited Hakone Sekisho, Hakone Shrine, and Hakone Kuzuryu Forest. The area around Lake Ashinoko is basically flat, although there are some ups and downs.

九頭竜の森からは乙女峠を越えて、御殿場駅に向かいました。乙女峠はトンネルで少し怖いですが、自転車も通れます。

From Kuzuryu Forest, we crossed Otome Pass and headed for Gotemba Station. Otome Pass is a bit scary because of the tunnel, but you can pass by bicycle.

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