dahon-k3時々いろいろな自転車

DAHON K3 で全国を輪行制覇したい。。。

DAHON ViscEvo 【ヒルクライム】赤城山チャレンジ!DAHON ViscEvo [Hill Climb] Mt. Akagi Challenge!

ViscEvoはフロント53tと39tの2枚のギア、リアが11t-25tの10枚のギアがあり、451サイズということもあり、かなり登れるギア比を採用しております。10.9㎏の重量はかなり重いですが、スペック的にはロードバイクよりも登りが強いはずなのです。

スタートは東武桐生線赤城駅(標高171m)にしました。ここから、貴船神社(標高218m)→赤城神社(三夜沢)→大沼と行く予定でしたが、大沼へ行く途中の、パノラマ展望台の先(標高1160m)で、断念しました。思いっきり足つりました。帰りは、新庄駅まで爆走です。15㎞のラップを30分28秒という記録的な速さでした。登りの足は売り切れても、下りの足は残るものです。

前橋駅から県道4号線を登りに使い、県道16号線を下りに使う人が多いようです。私は、逆ルートを使いましたが、下りのロードバイクとはかなりの台数行違いましたが、登りで追い越されることはありませんでした。斜度がきつい16号ではなく、緩い4号線を今度は使ってみようと思います。今回は、どうしても貴船神社と三夜沢の赤城神社に寄りたかったので、16号を登りに使わざる得ませんでした。

The ViscEvo has 2 gears of 53t and 39t in the front and 10 gears in the rear of 11t-25t. The weight of 10.9 kg is quite heavy, but in terms of specs, it should be stronger on climbs than road bikes.

We started at Akagi Station (altitude 171m) on the Tobu Kiryu Line. From here, I planned to go from Kifune Shrine (218m above sea level) to Akagi Shrine (Sanyasawa) → Onuma, but I gave up on the way to Onuma at the end of the panoramic observatory (1160m above sea level). I was really tired. On the way back, it is a blast to Shinjo station. It was a record time of 30 minutes and 28 seconds for the 15 km lap. Even if the climbing leg is sold out, the descending leg remains.

Many people use Prefectural Route 4 from Maebashi Station to ascend, and Prefectural Route 16 to descend. I used the reverse route, and while I was way behind the road bikes on the descents, I was never overtaken on the climbs. I'm thinking of using Route 4, which has a gentle slope, instead of Route 16, which has a steep slope. This time, I really wanted to stop by Kifune Shrine and Akagi Shrine in Sanyasawa, so I had no choice but to use No. 16 for climbing.

赤城駅から貴船神社

 

貴船神社から赤城神社からラストまで

インスタもよろしくお願いします。