dahon-k3時々いろいろな自転車

DAHON K3 で全国を輪行制覇したい。。。

DAHON K3 【サイクリング】伊豆半島東海岸 熱海・伊東 DAHON K3 [Cycling] Izu Peninsula East Coast Atami/Ito

熱海駅から国道135号線伊東駅まで南下し、伊東駅を過ぎて川奈、城ケ崎方面へひたすら海岸線を行きます。帰りは、一碧湖を経由して伊東駅へ。トータル52㎞、サイクリング時間4時間10分、経過時間6時間30分の道のりでした。

伊豆半島の入り口である、熱海、伊東の有名なエリアを回る旅です。

From Atami Station, take National Route 135 south to Ito Station, then continue along the coastline past Ito Station towards Kawana and Jogasaki. On the way back, I went to Ito Station via Lake Ippeki. The total distance was 52km, cycling time was 4 hours and 10 minutes, and elapsed time was 6 hours and 30 minutes.

This is a journey around the famous areas of Atami and Ito, the entrance to the Izu Peninsula.

 

まずは熱海駅を出て熱海サンビーチに向かいます。熱海駅、熱海サンビーチとも人でいっぱいですので、ゆっくりと安全運転で。お宮の松公園付近は特に人が多いので、熱海のマリーナ近くまで走りました。熱海サンビーチを過ぎると人はまばらになりますが、国道135号線は車が多く観光シーズンは渋滞の名所です。トンネルも多く、お世辞にも快適とは言えません。トンネルは旧道がう回路になってたりするので、迂回できるところは迂回しました。網代温泉を越え、道の駅伊東マリンタウンが見えれば1回目の休憩ポイントです。

道の駅を過ぎると、伊東駅までますぐで、そこから海岸線沿いに走ります。汐入公園から川奈を抜け、城ケ崎へ。伊東市内ですが、意外と距離があるのと、海岸線特有の小刻みなアップダウンがあります。

Once you pass the roadside station, you will reach Ito Station, and from there you will run along the coastline. From Shioiri Park, pass through Kawana and head to Jogasaki. Although it is located in Ito City, it is surprisingly far away, and there are small ups and downs unique to the coastline.

帰りは一碧湖経由で伊東駅へ。一碧湖の標高は150mほどあるのでそこそこ上ります。

一碧湖を過ぎれば下り基調で一気に伊東駅です。

On the way back, I went to Ito Station via Lake Ippeki. The altitude of Lake Ippeki is about 150m, so it's quite a climb.

Once you pass Lake Ippeki, you will be heading straight downhill to Ito Station.

インスタもよろしくお願いします