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DAHON K3 で全国を輪行制覇したい。。。

DAHON K3 後輪タイヤ4本目

K3のタイヤを交換しました。3本目と同じCSTの14インチで幅が1.5インチのものです。

K3の定番のタイヤはビッグアップルですが、2インチ幅は少し太すぎる気がしますので、1.5インチ幅にしております。純正は1.25インチ幅だったはずです。

純正タイヤはKENDA製で3,500円程度と結構お高め。CSTのタイヤは定価1650円(税込)で、かなりお安め。ネットで買えばもう少し安く買えるかもしれません。

前にも書きましたが、KENDAの純正タイヤは1800㎞、1100㎞でタイヤが裂けました。パンクは免れましたが、消耗は激しい感じです。他方、5.9bar(85PSI)まで高圧に空気が入るので、かなり走りはいいです。CSTのタイヤは3.1bar(45PSI)なので、変えたばかりだとかなりもっさりとした乗り心地になります。ただ、タイヤの幅も太くなり安定性が上がります。また、CSTのタイヤですが、2800㎞走ってもまだ溝があり、あと500㎞程度は走れるのではないかという感じでした。純正タイヤの半額以下で、2倍持つというものすごくお得感がある感じでした。

I replaced the tires on my K3. They are the same 14-inch CST tires as the third one, but 1.5 inches wide.

The standard tires for the K3 are Big Apple, but I feel that the 2-inch width is a little too thick, so I made them 1.5 inches wide. The original tires should have been 1.25 inches wide.

The original tires are made by KENDA and are quite expensive at about 3,500 yen. The list price of CST tires is 1,650 yen (tax included), which is quite cheap. You may be able to buy them a little cheaper if you buy them online.

As I wrote before, the original KENDA tires tore at 1,800 km and 1,100 km. I avoided a puncture, but it seems to be wearing out quickly. On the other hand, they can be inflated to a high pressure of 5.9 bar (85 PSI), so they run quite well. CST tires are 3.1 bar (45 PSI), so if you just change them, the ride will be quite sluggish. However, the tire width is also wider, which increases stability. Also, the CST tires still have tread even after 2800km, and it feels like they can go another 500km or so. It feels like a great deal to get two times as long as the original tires, at less than half the price.

 

交換前 Before replacement

同じ時期に替えた前輪はほとんど溝が残っており、どこまで走れるのか気になります。

後輪は縦のラインは完全に消え、Vのラインも一部消えかかっております。

The front wheels, which were replaced at the same time, still have most of the tread left, so I'm wondering how far I can ride them.

The vertical lines on the rear wheels have completely disappeared, and some of the V lines have also faded.

 

交換後です。見えずらいですが、当然溝はマックスにあります。

 

タイヤとか、ブレーキシューなど消耗品は気がついたら交換ですね。

まだ使えるは事故のもとですし、距離や時間で定期的に交換していくものですね。

ちなみに、14インチのタイヤの交換目安は2000㎞といわれております。

基本的に改造はしておりませんが、消耗品等を交換したらまたご報告をさせていただきます。

This is after the replacement. It's hard to see, but of course the tread is still at Max.

Consumables such as tyres and brake shoes should be replaced when you notice them.

Tyres that are still usable are the cause of accidents, so they should be replaced regularly based on mileage and time.

By the way, the recommended replacement interval for 14-inch tyres is said to be 2000km.

I haven't made any modifications to the car, but I will report back once I have replaced the consumables, etc.